Heading
Heading

Skrócona Instrukcja Obsługi Ingenico

Jeżeli doświadczasz problemów związanych z  terminalem, możesz znaleźć odpowiedzi natychmiast w załączonym materiale. Skrócona Instrukcja pomoże rozwiązać większość problemów technicznych w ciągu kilku minut.

Skrócona instrukcja obsługi

Zobacz jak prosta jest instalacja i obsługa terminali Ingenico na naszych video instrukcjach

Wideo instrukcje

 


Terminal Ingenico

Niezależnie od tego, czy Twoi klienci płacą przy kasie, czy też pobierasz od nich płatność w miejscu, gdzie się znajdują, mamy terminale odpowiednie dla każdej firmy i działalności, spełniające wszelkie potrzeby.

Płatność przy kasie

Jeżeli prowadzisz sklep lub recepcję hotelową, najlepszym rozwiązaniem dla Twojej firmy będzie nasz terminal stacjonarny:

  • Szybkość i niezawodność
  • Funkcja obsługi transakcji zbliżeniowych
  • Akceptacja wiodących kart kredytowych i debetowych
  • Natychmiastowa autoryzacja i uwierzytelnienie
  • Zgodność z PCI DSS
  • Funkcja obsługi wielu walut (multi-currency)
  • Elastyczne plany cenowe

Terminal stacjonarny iCT220
Stacjonarny monochromatyczny terminal łączący się przez IP i PSTN (back up)

PIN Pad iPP320
Monochromatyczny PIN Pad podłączany do terminala ICT220

Płatność w ruchu

Pobieraj płatność tam, gdzie znajduje się Twój klient:

  • Szybkość i niezawodność
  • Funkcja obsługi transakcji zbliżeniowych
  • Akceptacja wiodących kart kredytowych i debetowych
  • Natychmiastowa autoryzacja i uwierzytelnienie
  • Zgodność z PCI DSS
  • Funkcja obsługi wielu walut (multi-currency)
  • Elastyczne plany cenowe

Jeżeli prowadzisz restaurację lub bar, najlepszym wyborem dla Twojej firmy będą nasze terminale przenośne łączące się przez Bluetooth lub Wi-Fi .

iWL220 Bluetooth
Przenośny monochromatyczny terminal wyposażony w bazę do ładowania i komunikacji. Urządzenia te łącza się przez Bluetooth IP oraz Bluetooth PSTN.

iWL258 WI-Fi
Mobilny monochromatyczny terminal dostarczany z podstawą. Niewielki i lekki, łatwy do przenoszenia.

Płatności mobilne

Jeżeli potrzebujesz rozwiązania, aby pobierać płatności podczas różnych wydarzeń lub na ulicy, najlepszy dla Ciebie będzie nasz terminal łączący się przez GPRS.

iWL220 GPRS
Mobilny monochromatyczny terminal łączący się przez GRPS

Realizowanie transakcji za pomocą terminali Ingenico
Zamów wyposażenie do swojego terminala POS

Transakcje zbliżeniowe – transakcje o niskiej wartości są teraz jeszcze prostsze

Najczęściej zadawane pytania na temat transakcji zbliżeniowych

Co to jest funkcja zbliżeniowa?
Funkcja zbliżeniowa została wprowadzona w kartach płatniczych, aby przyspieszyć realizację transakcji i zapewnić klientom oraz sprzedawcom większą wygodę podczas realizacji transakcji o niskiej wartości. Dokonując płatności o niskiej wartości (obecnie 15 EUR / 20 GBP lub mniej) – klient zamiast wsuwać kartę do czytnika Chip & PIN i wpisywać PIN – zbliża kartę z funkcją zbliżeniową do czytnika.

W jaki sposób rozpoznam, że karta ma funkcję zbliżeniową?
Karty z funkcją zbliżeniową wyglądają zasadniczo tak samo, jak standardowe karty typu Chip&PIN, przy czym zawierają jedno lub więcej oznaczeń funkcji zbliżeniowej. Większość kart wydanych w Wielkiej Brytanii i Irlandii zawiera następujące oznaczenie funkcji zbliżeniowej:

 

Kiedy powinienem dokonać transakcji zbliżeniowej?
Gdy kwota transakcji jest niższa niż limit dla transakcji zbliżeniowych (obecnie 15 EUR, 20 GBP), możesz dać klientowi wybór, czy chce zapłacić zbliżeniowo. Jeżeli kwota transakcji jest wyższa niż wspomniany limit dla transakcji zbliżeniowych, poproś klienta o przeprowadzenie standardowej transakcji Chip&PIN.

Co dzieje się w przypadku, gdy wymagane jest przeprowadzenie testu bezpieczeństwa?
W ramach rutynowych testów sprawdzających, klienci co jakiś czas są proszeni o włożenie karty do terminala i przeprowadzenie pełnej transakcji Chip&PIN. Transakcja taka jest przetwarzana przez sprzedawcę jako normalna transakcja Chip&PIN (lub z wykorzystaniem alternatywnego środka płatniczego na życzenie klienta). Poinformuj klienta, że wymagany jest rutynowy test bezpieczeństwa dla transakcji zbliżeniowych; przeprowadzenie pełnej transakcji Chip&PIN jest konieczne, aby w dalszym ciągu korzystać z funkcji zbliżeniowej karty. Poinfrmuj klienta, że gdy użyje karty po raz kolejny, nie powinien mieć problemu z korzystaniem z funkcji zbliżeniowej.

Czy potwierdzenia są drukowane?
Tak, drukowana jest zarówno kopia dla sprzedawcy, jak i dla posiadacza karty.

Czy w przypadku płatności zbliżeniowej możliwe jest dodawanie napiwków?
Tak – w zależności od funkcji terminala. Napiwek musi zostać dodany przed zbliżeniem karty, a łączna kwota nadal podlega limitowi dla transakcji zbliżeniowych (obecnie 15 EUR).

Co dzieje się w przypadku odmowy wykonania transakcji zbliżeniowej?
Na wyświetlaczu czytnika pojawi się informacja dla posiadacza karty o odmowie wykonana danej transakcji. Posiadacz karty zostanie poproszony o dokonanie płatności innym sposobem.

Czy mogę przyjmować karty zbliżeniowe wydane poza Polską, Wielką Brytanią i Irlandią?
Karty zbliżeniowe wydane przez bank poza Polską Wielką Brytanią i Irlandią mogą być używane w Polsce, Irlandii i Wielkiej Brytanii wszędzie tam, gdzie w punkcie sprzedaży umieszczony jest znak akceptacji transakcji zbliżeniowych (i odpowiedniej organizacji kartowej).

Jak zabezpieczone są karty zbliżeniowe?
Karty zbliżeniowe są zabezpieczone za pomocą tych samych zaawansowanych technologii, które są wykorzystywane w kartach Chip&PIN. Mimo że transakcja zbliżeniowa nie wymaga wprowadzenia PINu, terminal okresowo żąda od posiadacza karty przeprowadzenia pełnej transakcji typu Chip&PIN, aby wykryć nieautoryzowane użycie karty w przypadku jej kradzieży lub utraty. Każde wprowadzenie PIN-u to potwierdzenie, że karta pozostaje w rękach jej prawowitego posiadacza.

Czy jako sprzedawca ponoszę odpowiedzialność za nieautoryzowane wykorzystanie przez jakąkolwiek osobę karty zbliżeniowej?
Akceptując płatności zbliżeniowe, korzytasz z ochrony przed większością obciążeń zwrotnych (chargeback) i nie ponosisz odpowiedzialności za płatności, gdy podczas transakcji zbliżeniowej zostanie użyta karta utracona lub skradziona

Czy w trakcie transakcji zbliżeniowej może dojść do przechwycenia danych?
Zabezpieczenia wbudowane w chip na karcie powodują, że wszelkie przechwycone dane nie działają gdy ktoś chce ponownie je wykorzystać. Karta generuje unikalny kryptogram dla każdej transakcji (na podstawie danych z tajnego klucza kryptograficznego w chipie i licznika transakcji oraz losowej cyfry generowanej przez terminal) wykorzystywany do uwierzytelnienia danych.

Przewodnik: Jak rozwiązywać problemy z transakcjami zbliżeniowymi

  • Jeżeli czytnik nie odpowiada na kartę:
  • Sprawdź czy karta posiada funkcję zbliżeniową (logo i oznaczenie funkcji zbliżeniowej)
  • Upewnij się, że klient trzyma kartę w pobliżu znaku akceptacji;
  • Upewnij się, że karta została odpowiednio zbliżona do czytnika – jeżeli znajduje się pod kątem w stosunku do czytnika, może nie zadziałać;
  • Sprawdź czy czytnik został podłączony do prądu i czy działa (w przypadku korzystania z oddzielnego urządzenia – czytnika) – pamiętaj, aby sprawdzić, czy w pobliżu czytnika nie znajdują się przedmioty metalowe, które mogą zakłócać sygnał;
  • Sprawdź czy klient zbliża do czytnika tylko jedną kartę. Jeżeli do czytnika zbliżany jest portfel zawierający kilka kart zbliżeniowych (Visa payWave, Mastercard Pay Pass, Oyster lub inne karty z technologią zbliżeniową), wyświetli się błąd i komunikat „Proszę zbliżyć tylko jedną kartę”;
  • Jeżeli nadal nie udaje się przetworzyć transakcji zbliżeniowej, zaproponuj standardową transakcję kartową lub alternatywną metodę płatności.

Instalacja urządzeń Ingenico

Gdzie znajdę numer seryjny?
Każde urządzenie ma unikalny numer seryjny wpisany do terminala i wskazany na naklejce na terminalu. Numer seryjny dla iCT220 jest umieszczony pod dolnym panelem z tyłu terminala.

 

Jak zresetować terminal?
Terminal iCT220 można zresetować jednocześnie przytrzymując żółty przycisk i klawisza kropki.

Jak zakłada się rolkę papieru?

  1. Wszystkie terminale Ingenico korzystają z rolki jednowarstwowego papieru termalnego o wymiarach 57mm x 40mm.
  2. Aby załadować rolkę papieru, trzymaj mocno terminal jedną ręką, a dwoma palcami drugiej ręki zwolnij blokadę pokrywy drukarki. Otwórz całkowicie pokrywę, aby włożyć rolkę
  3. Wkładając rolkę, upewnij się, że papier wychodzi spod rolki w Twoim kierunku „błyszczącą” stroną i jest to górna strona potwierdzenia (nadruk Elavon na odwrocie).
  4. Umieść rolkę papieru w pojemniku, wyciągnij niewielki kawałek i zamknij pokrywę, - powinna ona zatrzasnąć się na wystającym fragmencie papieru

Obsługa błędów w Ingenico


Skontaktuj się z Elavon jeśli wystąpią następujące błędy:

  • Odmowa
  • Nieważna karta
  • Spróbuj ponownie
  • Odesłanie
  • Odesłanie A
  • Odesłanie B
  • Niepoprawna kwota
  • Upłynął termin ważności karty
  • Maksymalna liczba prób wypisania PINu x 3
  • Nieprawidłowy PIN
  • Usługa niemożliwa
  • Błąd sekwencji