Koronawirus (Covid-19): Zapoznaj się z bieżącymi informacjami na temat podejmowanych przez nas działań. Dowiedz się więcej

 

alt

Biuro Obsługi Klienta

24 godziny / 7 dni w tygodniu

22 306 03 16

Pomoc techniczna, problem z działaniem terminala: opcja 1

alt

 

Więcej użytecznych informacji z zakresu obsługi terminali płatniczych znajdziesz na naszej stronie internetowej

Instrukcje obsługi

 

Przygotowaliśmy także zestaw filmów instruktażowych przedstawiających obsługę terminala. 

Przewodniki wideo

 

Dodatkowe materiały eksploatacyjne (np. rolki papieru termicznego) można zamówić na stronie: Zamów tutaj

Skontaktuj się z nami

*Wymagane

Czy jesteś obecnie klientem Elavon?

Twoja prywatność jest dla nas ważna. Klikając "Wyślij" akceptujesz naszą  Politykę prywatności i Politykę plików cookies.

alt

Thank you for your submission!

Thank you for getting in touch. We will be in contact with you within 48 hours.To go back to our website, please click here.

Close

alt

Biuro Obsługi Klienta

24 godziny / 7 dni w tygodniu

22 306 03 16

Pomoc techniczna, problem z działaniem terminala: opcja 1

alt

 

Więcej użytecznych informacji z zakresu obsługi terminali płatniczych znajdziesz na naszej stronie internetowej

Instrukcje obsługi

 

Przygotowaliśmy także zestaw filmów instruktażowych przedstawiających obsługę terminala. 

Przewodniki wideo

 

Dodatkowe materiały eksploatacyjne (np. rolki papieru termicznego) można zamówić na stronie: Zamów tutaj

alt

Biuro Obsługi Klienta

24 godziny / 7 dni w tygodniu

22 306 03 16

Pomoc techniczna, problem z działaniem terminala: opcja 1

alt

 

Więcej użytecznych informacji z zakresu obsługi terminali płatniczych znajdziesz na naszej stronie internetowej

Instrukcje obsługi

 

Przygotowaliśmy także zestaw filmów instruktażowych przedstawiających obsługę terminala. 

Przewodniki wideo

 

Dodatkowe materiały eksploatacyjne (np. rolki papieru termicznego) można zamówić na stronie: Zamów tutaj

Koronawirus (Covid-19): Ciągłość biznesowa


Chcemy zapewnić, że nasze plany utrzymania ciągłości działania firmy zostały gruntownie przetestowane. W tych trudnych czasach niezmiernie ważna staje się ciągła komunikacja z naszymi klientami. Jesteśmy tu, by Państwa wspierać i razem stawić czoła tej sytuacji. Elavon realizuje działania leżące w Państwa najlepszym interesie oraz podejmuje kroki zapewniające dalsze zdrowie i bezpieczeństwo nas wszystkich.

Do naszych priorytetów należy:

  • Zawieszenie spotkań bezpośrednich oraz umożliwienie kontaktów zdalnych oraz pracy zdalnej.
  • Wykorzystywanie elastycznej technologii w celu zapewnienia ciągłości usług, mając świadomość, że mają one kluczowe znaczenie dla Państwa i szeroko pojętego rynku.
  • Ściśle monitorujemy liczbę transakcji oraz sprawność operacyjną naszych systemów autoryzacji, przetwarzania i rozliczeń, tak aby zapewnić ciągłość realizowanych przez Państwa działań.
  • Weryfikujemy plany ciągłości biznesowej, tak aby zapewnić kontynuację kluczowych procesów, w tym procesów bezpośrednio wspierających Państwa firmę. Jesteśmy gotowi do wdrożenia kluczowych planów wznowienia działalności biznesowej w momencie wystąpienia takiej konieczności.
  • Uważnie słuchamy informacji płynących od Państwa, będziemy nadal udzielać porad i dzielić się wiedzą, którą będziemy na bieżąco zdobywać.
  • Pozostaniemy rzetelnym partnerem biznesowym, któremu Państwo ufają i będziemy zapewniać wszystkie możliwe formy wsparcia w tym dynamicznie zmieniającym się otoczeniu.

Nasz zespół wyższej kadry kierowniczej odbywa kilka spotkań dziennie, aktywnie monitorując sytuację. Będziemy na bieżąco informować o wszelkich zmianach, które mogą Państwa dotyczyć.

Prosimy o regularne odwiedzanie tej części strony internetowej, ponieważ będziemy tu publikować wszystkie nowe informacje.

Przydatne informacje

Chroń siebie, swoją firmę i swoich bliskich: poniżej znajdziesz wiarygodne źródła informacji o epidemii koronawirusa (COVID-19)

public sector icon

Serwis Rzeczypospolitej Polskiej

Kliknij tutaj

heart icon

Serwis Ministerstwa Zdrowia

Kliknij tutaj

Business/Employers

Sprawy przedsiębiorcy

Kliknij tutaj

one-stop shop icon

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Kliknij tutaj

Koronawirus (COVID-19) - Aktualności Elavon

  •  

    Organizacje Mastercard, Visa, Diners Club i American Express zwiększyły z 50 do 100 zł limity kwot płatności zbliżeniowych niewymagających potwierdzenia kodem PIN (Diners Club tylko dla nowo wydanych kart).

    Podwyższenie limitu kwot transakcji zbliżeniowych niezatwierdzanych PIN-em nastąpiło wcześniej niż to planowano, aby wesprzeć walkę z pandemią koronawirusa. Uważa się, że jeśli klienci będą rzadziej dotykać klawiatury terminala, wpisując PIN, ryzyko rozprzestrzeniania się tego wirusa będzie mniejsze.

    Co należy zrobić?

    Nasze systemy zostały już zaktualizowane tak, aby nasi klienci mogli przyjmować płatności do kwoty 100 zł zbliżeniowo, bez potrzeby zatwierdzania ich kodem PIN. Ostatnim etapem tego procesu jest aktualizacja oprogramowania na terminalach płatniczych.

    Nasze terminale aktualizują się cyklicznie, w sposób automatyczny. Dzieje się tak, gdy są włączone i mają łączność z naszymi systemami. Jednak, jeśli w obliczu pandemii chcesz jak najszybciej umożliwić swoim klientom płatności zbliżeniowe do wysokości 100 zł bez podawania PIN-u, możesz zaktualizować terminal samodzielnie.

    Jak samodzielnie zaktualizować terminal płatniczy?

    1. Rozlicz transakcje z danego dnia, wysyłając paczkę (Raport na koniec dnia)
    2. Na terminalu wejdź do MENU GŁÓWNEGO. Wybierz TERMINAL, a następnie INICJALIZACJA i wprowadź hasło użytkownika (4 ostatnie cyfry numeru MID i każda z nich + 1). Wybierz TAK. Terminal wyświetli komunikat Łączenie lub Połączenie
    3. Twój terminal połączy się z systemem zarządzania terminalami, aby pobrać aktualizację. Gdy uruchomi się ponownie, limit kwoty płatności zbliżeniowej nieautoryzowanej kodem PIN zostanie zwiększony do 100 zł.

    Jeśli potrzebujesz wsparcia, zadzwoń pod numer 22 306 06 13

    Bezpieczeństwo płatności kartą

    Aktualizacja terminala nie oznacza jednak, że wszystkie transakcje zbliżeniowe do 100 zł będą realizowane bez autoryzacji PIN-em.

    Zgodnie z dyrektywą unijną PSD2, nadal będą obowiązywać wymagania zabezpieczające posiadaczy kart przed kradzieżą pieniędzy z kont. Klient będzie zobowiązany podać kod PIN bez względu na kwotę płatności przy każdej szóstej transakcji zbliżeniowej wykonywanej bez autoryzacji albo gdy suma kwot kolejnych transakcji przekroczy próg ustalony przez bank. Wybór jednego z tych dwóch zabezpieczeń zależy od banku, który wystawił daną kartę.

    Może też zdarzyć się tak, że na danej karcie jest nałożony limit 50 zł na nieautoryzowane transakcje zbliżeniowe. W tym wypadku, aby skorzystać z podniesionych limitów kwotowych, bank posiadacza karty będzie musiał tę kwotę zwiększyć. 

Instrukcje krok po kroku

  •  

    O ile to możliwe, zachęcaj swoich klientów do dokonywania płatności zbliżeniowych. Pozwoli to ograniczyć do minimum fizyczną interakcję z terminalem POS. Ponadto, terminale płatnicze powinny być dokładnie i regularnie czyszczone.

    Przed przystąpieniem do czyszczenia należy:

    • Włożyć jednorazowe rękawiczki ochronne
    • Wyłączyć urządzenie i odłączyć je od prądu
    • W przypadku terminali przenośnych – zdjąć urządzenie ze stacji bazowej i wyłączyć je

    Środki czyszczące zalecane do czyszczenia terminala:

    • Do czyszczenia: woda z mydłem lub woda z płynem do mycia naczyń
    • Do dezynfekcji: środki czyszczące na bazie alkoholu lub alkohol o stężeniu zbliżonym do 70%

     Jak czyścić i dezynfekować terminal?

    • Środek czyszczący lub dezynfekujący nanieść na kawałek czystego materiału
    • Nie należy nanosić środków czyszczących bezpośrednio na klawiaturę lub wyświetlacz – może to uszkodzić urządzenie
    • Do skutecznego czyszczenia i dezynfekcji wystarczy użycie lekko zwilżonego kawałka materiału. Nadmiar płynu nie jest wskazany, jako że jego przedostanie się do wnętrza urządzenia może uszkodzić terminal.
    Before you start cleaning your terminal
    Before you start cleaning your terminal
    Before you start cleaning your terminal

     

    Możesz pobrać lub wydrukować "Jak bezpiecznie czyścić terminal płatniczy" tutaj

  • Nasz zespół ds. wsparcia technicznego nadal pracuje przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, ale w obecnej sytuacji czas odbierania połączeń może być wydłużony. W międzyczasie, jeśli masz problemy techniczne z terminalem płatniczym, możesz bezpiecznie podjąć kilka prostych kroków.

    Oto najczęstsze problemy, jakie możesz napotkać podczas pracy z terminalem i proste rozwiązania.

    Gdy wyświetli się komunikat „Wyślij ponownie paczkę”

    1. Wciśnij przycisk funkcyjny (F, Menu, lub srebrny przycisk z czarną kropką)
    2. Wybierz opcję “Paczka” i potwierdź
    3. Wybierz opcję “Wysyłka paczki” i potwierdź
    4. Potwierdź kwoty Sprzedaży oraz Zwrotów

    W przypadku komunikatu o problemach z połączeniem

    1. W przypadku terminali stacjonarnych, upewnij się, że wszystkie kable są poprawnie podłączone
    2. Przyciśnij jednocześnie ŻÓŁTY przycisk oraz przycisk z kropką (znajdujący się tuż obok przycisku 0) przez kilka sekund
    3. Terminal, w zależności od modelu, wykona restart lub wyłączy się całkowicie
    4. W przypadku wyłączenia terminala, włącz go ponownie wciskając ZIELONY przycisk

    W przypadku problemów z drukarką

    1. Upewnij się, że papier włożony jest tak, by wewnętrzna jego strona dociskana była przez rolkę na drzwiczkach drukarki
    2. Sprawdź, czy rolka na drzwiczkach drukarki nie jest zabrudzona, a jej ruch nie jest blokowany przez zanieczyszczenia
    3. Wyczyść wnętrze drukarki suchą chusteczką oraz odkurz jej wnętrze przy pomocy sprężonego powietrza

    Możesz pobrać lub wydrukować "Jak samodzielnie rozwiązać najczęstsze problemy techniczne z terminalem POS" tutaj

    Więcej użytecznych informacji z zakresu obsługi terminali płatniczych znajdziesz na naszej stronie internetowej

    Przygotowaliśmy także zestaw filmów instruktażowych przedstawiających obsługę terminala. 

    Przewodniki wideo    |    YouTube

    Dodatkowe materiały eksploatacyjne (np. rolki papieru termicznego) można zamówić na stronie:

    www.elavonconsumables.pl

Zarządzanie kontem

Dowiedz się jak sprawnie rozpocząć przyjmowanie płatności w swojej firmie oraz jak korzystać z naszego Portalu Klienta i czytać dostępne raporty. Znajdziesz tu również informacje jak chronić dane swoich klientów i Twoją firmę.

Przewodniki wideo

Zapoznaj się z naszymi poradnikami wideo. Dzięki nim rozwiążesz ewentualne problemy związane z obsługą terminali, dowiesz się jak korzystać z naszego Portalu Klienta oraz zapoznasz się z rozwiązaniami, które pomogą Ci zarządzać płatnościami.

Instrukcje obsługi

Dokładne i jasne instrukcje to podstawa sprawnej i szybkiej pracy. Zapoznaj się z naszymi instrukcjami obsługi, które ułatwią Ci korzystanie z naszych terminali płatniczych. Pobierze niezbędne dokumenty i dowiedz się również jakie korzyści dają nasze usługi dodatkowe. 

Służymy pomocą

22 306 03 16

Skontaktuj się z nami

Pomoc techniczna, problem z działaniem terminala: wybierz 1

Instrukcje obsługi

Terminale płatnicze Ingenico

Dobierzemy najlepsze rozwiązanie płatnicze, dopasowane do potrzeb Twojej firmy. Nasze instrukcje obsługi pomogą Ci w obsłudze terminali. 

Terminale mobilne mPOS

Niezależnie od tego, gdzie przyjmujesz płatności kartowe nasze terminale płatnicze spełnią Twoje wymagania. Zobacz instrukcje obsługi.

Dynamiczne Przeliczanie Walut

Usługa Dynamicznego Przeliczania Walut (DCC) zapewnia posiadaczom kart Visa® i MasterCard® możliwość zapłacenia za zakupy we własnej walucie, a nie w walucie kraju, który odwiedzają.

Jesteś już naszym klientem i potrzebujesz pomocy? 

Biuro Obsługi Klienta

22 306 03 16

Skontaktuj się z nami