Instrukcje obsługi

 MobileMerchant

Akceptuj płatności kartowe gdziekolwiek jesteś i o każdej porze, dzięki naszemu prostemu i bezpiecznemu rozwiązaniu, które zmieni Twój smartfon lub tablet w mobilny terminal płatniczy.

Swoboda przyjmowania płatności

MobileMerchant to mobilny terminal płatniczy, który zapewnia pełne bezpieczeństwo i obsługuje karty chipowe i karty na PIN, karty z paskiem magnetycznym oraz transakcje zbliżeniowe i transakcje wykonywane bez fizycznej obecności karty płatniczej.

Dane posiadacza karty są bezpiecznie wprowadzane i szyfrowane za pomocą PIN pada łączącego się z Twoim smartfonem lub tabletem przez Bluetooth – dzięki temu żadne informacje nie są wprowadzane i przechowywane na Twoim urządzeniu, a tym zyskujesz mobilny terminal płatniczy.

Często zadawane pytania

  • To nowatorskie rozwiązanie  Elavon jest przeznaczone dla każdej firmy, która ma potrzebę przyjmowania płatności w ruchu, niezależnie od wielkości. Akceptowanie płatności kartowych w każdym miejscu, w którym się w danej chwili znajdujesz, oszczędza Twój czas i pieniądze, a klientom zapewnia pełną wygodę. Możesz używać MobileMerchant również w swojej stałej lokalizacji do obsługi płatności w okresie zwiększonej sprzedaży, zyskując de facto nowy przenośny terminal płatniczy bez żadnych dodatkowych kosztów. Produkt Elavon jest doskonałym rozwiązaniem dla wielu rodzajów działalności, w tym firm transportowych, serwisantów, firm dostawczych, firm z sektora usług specjalistycznych, handlu detalicznego i wielu innych:

    …w tym firm:

    • transportowych,
    • dostawczych,
    • z sektora usług specjalistycznych,
    • obsługujących klientów detalicznych,
    • w których dodatkowy, przenośny terminal płatniczy zwiększy komfort klienta bądź kontrahenta.
  • Oprócz Konta Klienta Elavon potrzebny będzie smartfon lub tablet z połączeniem do Internetu (patrz pytanie poniżej). Trzeba także pobrać aplikację MobileMerchant i zamówić PIN pad firmy Elavon.

  • Na dzień dzisiejszy MobileMerchant może być używany na następujących urządzeniach mobilnych:

    1.   Apple® - wymaga systemu operacyjnego iOS9 lub późniejszej wersji

    2.  Większości smartfonów lub tabletów z systemem Android® 4.1.2 lub nowszym.

    Uwaga:

    Ze względu na bezpieczeństwo transakcji aplikacja MobileMerchant nie będzie działała na urządzeniach zrootowanych(1) lub odblokowanych (jailbreak(2)).

    (1)    „Rootowanie” umożliwia użytkownikom uzyskanie dostępu do plików systemowych w urządzeniu (zwykle niewidocznych), co mogłoby oznaczać, że system operacyjny urządzenia może zostać zmieniony lub kontrolowany.

    (2)    Odblokowanie (jail breaking) to proces usuwania ograniczeń w telefonie, polegający na pozbyciu się ograniczeń narzuconych przez operatora. 

    1. Pobierasz aplikację MobileMerchant.
    2. Wprowadzasz dane uwierzytelniające do swojego Konta Klienta Elavon (dane te znajdują się w e-mailu powitalnym).
    3. Po skonfigurowaniu smartfona (i przy włączonej transmisji danych) oraz podłączeniu PIN pada, możesz zacząć przyjmować płatności kartami – twój sprzęt działa jak mobilny terminal płatniczy.
  • MobileMerchant zapewnia pełne bezpieczeństwo i obsługuje transakcje kartami VISA, Mastercard, JCB, Diners i American Express z paskiem magnetycznym, z chipem, zbliżeniowymi oraz transakcje wykonywane bez fizycznej obecności karty (card-not-present).

  • Tak, rozwiązanie MobileMerchant firmy Elavon obejmuje również „Wirtualny Terminal” umożliwiający przyjmowanie płatności wykonywanych bez fizycznej obecności karty (card-not-present ) przez portal Elavon MobileMerchant.

  • Tak. Aplikacja MobileMerchant jest jedynie narzędziem do wprowadzania danych płatniczych. Wszystkie informacje dotyczące danej płatności są niezwłocznie szyfrowane i przesyłane przez bezpieczne centrum danych Elavon. MobileMerchant oferuje pełne bezpieczeństwo i obsługę transakcji.

    Dzięki temu informacje dotyczące posiadacza karty są szyfrowane i żadne dane właściciela karty nie są zachowywane w smartfonie. W związku z tym są zabezpieczone przed nielegalnym wykorzystaniem. Aplikacja płatnicza oraz czytnik kart zostały poddane dokładnym testom oraz surowym procedurom walidacji i spełniają standardy certyfikacji w branży kart płatniczych (PCI Compliance).

    Żadne informacje płatnicze nie są przechowane w aplikacji, ani nie jest do nich możliwy dostęp przez aplikację.

  • MobileMerchant nie generuje papierowych potwierdzeń (jak tradycyjne terminale płatnicze), i dzięki temu jest przyjazny dla środowiska. Możesz z łatwością skonfigurować funkcję potwierdzeń tak, aby były one wysyłane Twoim klientom e-mailem lub smsem. Informacje o transakcji są również dostępne w portalu Elavon MobileMerchant.

    Ważne: jeżeli zbierasz dane osobowe klientów przez aplikację, ponosisz odpowiedzialność za ich zbieranie i przetwarzanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.

  • Tak, MobileMerchant – podobnie jak nowoczesne przenośne terminale płatnicze – jest wyposażony w funkcje naliczania napiwku.  Kwota napiwku może zostać skonfigurowana jako liczba całkowita lub procent należnej sumy.

  • Tak, możesz korzystać z opcji stosowania rabatu przy każdej transakcji realizowanej z udziałem przenośnego terminala płatniczego. Kwota rabatu jest naliczana od całościowej kwoty do zapłaty. Ponadto rabat można wprowadzić, jako liczbę całkowitą lub procent należnej sumy.

  • Jeżeli w trakcie transakcji zadzwoni telefon – pełniący w tym czasie funkcję terminala płatniczego, transakcja będzie kontynuowana bez zakłóceń. Po zakończeniu rozmowy wynik transakcji będzie widoczny, tj. pojawi się komunikat: zatwierdzona/odrzucona. Jednakże, jeśli telefon zadzwoni wtedy, gdy aplikacja oczekuje na wprowadzenie danych przez Ciebie lub klienta, transakcja może wygasnąć i wtedy trzeba będzie ponownie ją rozpocząć, np. jeżeli posiadacz karty czeka na wprowadzenie PINu lub trwa autoryzacja głosowa. Czas wygaśnięcia to około 5 minut.

  • Dedykowany zespół obsługi klienta Elavon jest dostępny przez 7 dni w tygodniu, aby udzielić odpowiedzi na Twoje pytania i zapewnić jak najlepsze i najszybsze wsparcie. W naszych centrach operacyjnych pracują wielojęzyczni profesjonaliści, którzy obsługują klientów z całego świata i oferują autoryzację głosową przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.

  • Otrzymasz e-mail powitalny od Elavon oraz Skróconą instrukcję obsługi, która przeprowadzi Cię przez proces konfiguracji aplikacji.

  • Mając MobileMerchant, korzystasz także z systemu zarządzania danymi online, który oferuje szybki i łatwy dostęp do informacji o Twoich transakcjach kartami kredytowymi lub debetowymi.   

    Portal jest bezpiecznym i łatwym w obsłudze systemem zarządzania danymi online. Dzięki niemu możesz:

    • przeglądać historię transakcji;
    • monitorować transakcje za ostatnie 12 miesięcy, zarządzać uprawnieniami użytkownika;
    • przeprowadzać transakcje wykonywane bez fizycznej obecności karty (card-not-present) za pomocą bezpiecznego Wirtualnego Terminala w portalu;
    • ponownie wysyłać potwierdzenia transakcji.

     

    Portal jest dostępny przez Internet pod adresem

    www.mobilemerchant.elavon.com lub przez aplikację na Twoim smartfonie lub tablecie.

  • Otrzymasz PIN pad, e-maile powitalne oraz Skróconą instrukcję obsługi

    • Najpierw utwórz połączenie Bluetooth pomiędzy PIN padem a Twoim smartfonem lub tabletem (sparuj PIN pad z urządzeniem mobilnym)
    • Następnie pobierz i skonfiguruj aplikację MobileMerchant
    • Gotowe! Teraz możesz zacząć przetwarzać płatności na swoim mobilnym terminalu płatniczym.

Polecane materiały

Skrócona instrukcja obsługi

 

Jesteś już naszym klientem i potrzebujesz pomocy? 

Biuro Obsługi Klienta

24 godziny / 7 dni w tygodniu

22 306 03 16

Skontaktuj się z nami