Jest to nazwa, pod którą firma prowadzi działalność, inaczej mówiąc: nazwa firmowa. Nazwa firmy powinna być identyczna z nazwą występującą na wyciągu posiadacza karty
Aby firma mogła rozpocząć przyjmowanie płatności online, konieczne jest zapewnienie pełnej zgodności strony internetowej z wymogami dla witryn przedstawionymi w niniejszym przewodniku. Zaznaczamy, że są to obowiązkowe reguły dla klientów w e-commerce, wyznaczone przez Organizacje Płatnicze.
Należy pamiętać, że prezentowana lista kontrolna ogranicza się do wymogów związanych z Organizacjami Płatniczymi. Nasze zatwierdzenie Państwa strony internetowej w tym względzie nie stanowi potwierdzenia, że dana witryna jest zgodna ze wszystkimi przepisami (czego wymagają warunki świadczenia usługi w ramach umowy z Elavon). Zalecamy zwrócenie się o niezależną poradę w razie wątpliwości co do wymogów prawnych mających zastosowanie do strony internetowej w e-commerce.
Jest to nazwa, pod którą firma prowadzi działalność, inaczej mówiąc: nazwa firmowa. Nazwa firmy powinna być identyczna z nazwą występującą na wyciągu posiadacza karty
Obejmują one kontakt do działu obsługi klienta, w tym adres e-mail lub numer telefonu.
Na terenie Europy, w przypadku dostarczania towarów lub świadczenia usług poza granicami Państwa kraju, wymagane jest podanie do kontaktu zarówno lokalnego, jak i międzynarodowego numeru telefonu.
Jeśli firma sprzedaje towary i usługi za granicą, należy podać międzynarodowy prefiks przy firmowym numerze kontaktowym, np. numer 020 36 672 312 powinien figurować jako +48 20 36 672 312
Wymagane jest wyraźne przedstawienie głównego adresu, łącznie z nazwą kraju, z którego operuje Państwa firma lub w który znajduje się jego siedziba — na stronie płatności lub na stronie prowadzącej do strony płatności.
Należy podać również adres centrali firmy oraz miejsce rejestracji
Należy zamieścić krótki opis, który jasno przedstawia ofertę Państwa firmy dla klientów. Krótki opis powinien zostać dołączony przy każdym sprzedawanym produkcie lub usłudze
Ważne jest, aby wyraźnie przedstawić odpowiednią cenę i walutę dla poszczególnych produktów lub usług.
Warto pamiętać, że wielu klientów zagranicznych preferuje płatność we własnej walucie, a dzięki ofercie usługi MCC Elavon mogą Państwo zaproponować na swojej stronie wycenę w przeszło 100 walutach.
W przypadku płatności okresowych klient musi zostać poinformowany o tym na samym początku
Jeśli oferują Państwo możliwość rezygnacji z ponawianego zakupu, np. subskrypcji w klubie fitness lub dostawy jakiegoś artykułu (dostarczanego codziennie lub cotygodniowo), należy poinformować swoich klientów o sposobie anulowania zakupu.
Przykładowo: Możesz anulować zakup w dowolnym czasie przed ostatecznym terminem dotyczącym dnia dostawy dla Ciebie poprzez przejście na stronę główną, zalogowanie się do swojego konta, wybór zamówienia, które chcesz anulować, a następnie kliknięcie przycisku „Anuluj to zamówienie”.
Oświadczenie dotyczące środków bezpieczeństwa stosowanych w celu ochrony informacji lub danych osobowych klienta (polityka prywatności).
Polityka ta stanowi niezależny regulamin.
Jeśli nie dostarczają Państwo towarów do niektórych krajów, należy je wyszczególnić. Przykładowo: „Realizujemy dostawy na całym świecie, za wyjątkiem podanej poniżej listy krajów, w przypadku których obowiązuje embargo handlowe”, po czym następuje spis odpowiednich krajów.
Należy poinformować, kiedy towary są zwykle wysyłane i jak długo trwa ich dostawa do klienta. •
Powinno się także poinformować o możliwych do podjęcia przez klienta działaniach w razie nieotrzymania towaru.
Wymagane jest podanie listy metod realizacji dostaw, opłat i terminów, w tym zasad przesyłek wielokrotnych, jeśli mają one zastosowanie.
Jeśli istnieją różnice w terminach i opłatach dla dostaw danych artykułów, należy je tutaj przedstawić w formie listy.
Należy potwierdzić, jak wygląda dostawa do innego kraju, włączając w to terminy i opłaty.
Wymagane jest też podanie informacji o warunkach, na jakich klient może oczekiwać przesyłek wielokrotnych. Przykładowo: „Zamówienia mogą być dostarczane pojedynczo lub w wielu przesyłkach, ewentualnie zakupione artykuły mogą dotrzeć w różne dni lub zostać dostarczone przez różnych kurierów, ale nie zostanie pobrana opłata za dodatkowe dostawy”.
Przed wyświetleniem klientowi strony płatności, należy uwzględnić krok, w którym klient może potwierdzić, że chce kontynuować zakup.
Klienci muszą wyrazić zgodę na kupno towarów od Państwa.
Oto przykłady możliwych formułek: „Bezpieczna płatność”, „Prześlij swoje zamówienie”, „Potwierdź swój zakup”.
Wymagane jest przedstawienie marek akceptowanych kart. Logotypy muszą być widoczne oraz być w tym samym rozmiarze, stylu i kolorze.
Powinno się także uwzględnić logotyp wszelkich innych akceptowanych metod płatności, takich jak m.in. P24, Sofort, czy Trustly.
Logotypy w tonacji czarno-białej są dopuszczalne.