Instrukcje obsługi

Terminale płatnicze Ingenico

Terminale płatnicze Ingenico są efektywne, niezawodne, funkcjonalne i proste w obsłudze. Zostały zaprojektowane ze szczególną troską o wygodę i szybkość realizacji transakcji.

Polecane materiały

Przyjmowanie płatności kartą na naszych terminalach płatniczych jest prostsze niż myślisz. Wybierz swój terminal i zapoznaj się z naszymi instrukcjami.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.

        2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        3.  Poproś klienta, by wprowadził kartę do czytnika, wpisał kod PIN i zatwierdził płatność, wciskając klawisz Ok.

        4.  Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, wyświetli się kod autoryzacji, a terminal wydrukuje potwierdzenie.

        5. Oderwij potwierdzenie transakcji i naciśnij Ok.

        6.  Zapytaj klienta, czy chce otrzymać potwierdzenie transakcji. Naciśnij Ok, aby je wydrukować lub Kasuj, żeby zakończyć transakcję bez drukowania kopii.

      • 1.  Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.

        2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        3. Poproś, by klient zbliżył kartę lub inne urządzenie płatnicze do czytnika. Terminal wyda dźwięk potwierdzający skuteczny odbiór danych.

      • 1.  Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.

        2.  Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        3.  Wprowadź numer karty, datę ważności oraz kod CVV2, zatwierdzając je kolejno klawiszem Ok.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “ZWROT”.

        2. Wprowadź kwotę zwrotu i naciśnij Ok.

        3.  Poproś klienta, aby wprowadził kartę do czytnika. Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, terminal wydrukuje paragon, na którym posiadacz karty powinien złożyć podpis.

        4.  Sprawdź, czy podpis na karcie jest zgodny z podpisem na potwierdzeniu transakcji. Zachowaj wydruk.

        5. Naciśnij Ok, żeby wydrukować potwierdzenie transakcji dla klienta.

      • 1.  Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “PACZKA”.

        2.  Wybierz opcję “WYSYŁKA”. Na ekranie zostaną wyświetlone kolejno: łączna wartość transakcji sprzedaży i zwrotów. Następnie terminal wydrukuje podsumowanie paczki.

    • Transakcja sprzedaży

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.

        2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        3. Poproś klienta, by wprowadził kartę do czytnika, wpisał kod PIN i zatwierdził płatność, wciskając klawisz Ok.

        4. Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, wyświetli się kod autoryzacji, a terminal wydrukuje potwierdzenie.

        5. Oderwij potwierdzenie transakcji i naciśnij Ok.

        6. Zapytaj klienta, czy chce otrzymać potwierdzenie transakcji. Naciśnij Ok, aby je wydrukować lub Kasuj, żeby zakończyć transakcję bez drukowania kopii.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.

        2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        3. Poproś, by klient zbliżył kartę lub inne urządzenie płatnicze do czytnika. Terminal wyda dźwięk potwierdzający skuteczny odbiór danych.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “SPRZEDAŻ”.

        2. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        3. Wprowadź numer karty, datę ważności oraz kod CVV2, zatwierdzając je kolejno klawiszem Ok.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “ZWROT”.

        2. Wprowadź kwotę zwrotu i naciśnij Ok.

        3. Poproś klienta, aby wprowadził kartę do czytnika. Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, terminal wydrukuje paragon, na którym posiadacz karty powinien złożyć podpis.

        4. Sprawdź, czy podpis na karcie jest zgodny z podpisem na potwierdzeniu transakcji. Zachowaj wydruk.

        5. Naciśnij Ok, żeby wydrukować potwierdzenie transakcji dla klienta.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “PACZKA”.

        2. Wybierz opcję “WYSYŁKA”. Na ekranie zostaną wyświetlone kolejno: łączna wartość transakcji sprzedaży i zwrotów. Następnie terminal wydrukuje podsumowanie paczki.

      • Aby zmienić sposób łączności terminala na Bluetooth, WiFi lub GPRS, wykonaj następujące czynności:

        1. Naciśnij klawisz Menu. Wybierz opcję “TERMINAL”, następnie opcję “Konfiguracja” i opcję “Zmień”.

        2. Wybierz sposób łączności, z którego chcesz korzystać. Terminal podejmie próbę nawiązania połączenia. Ikona w lewym górnym rogu wyświetlacza zmieni się w zależności od wybranego sposobu łączności.

        Jeżeli terminal nie będzie mógł nawiązać połączenia w wybrany przez Ciebie sposób, wykonaj kroki opisane w dalszej części instrukcji.

        GPRS

        Dostępne są 3 sposoby konfiguracji sieci GPRS:

        • Smart roaming (Smart) - terminal sam wybiera sieć z najlepszym sygnałem

        • Auto - karta SIM podyktuje wybór sieci

        • Ręczny - pozwala na wybór z listy jednej z dostępnych sieci

        W celu konfiguracji sieci należy wykonać następujące kroki:

        1. Naciśnij klawisz Menu, wybierz opcję “TERMINAL” i następnie “Konfiguracja”. Naciśnij “Zmień”.

        2. Wciśnij Ok, gdy na ekranie wyświetli się napis “Wprowadź numer profilu”.

        3. Terminal wyświetli aktualne ustawienia łączności.

        4. Naciśnij Zmień, aby wybrać pomiędzy trybami: Smart, Auto i Ręcznym wyborem sieci.

        5. Dla wszystkich trybów wyboru sieci dostępna jest zarówno sieć GPRS (2G), jak i 3G.

        6. W przypadku ręcznego wyboru sieci lista dostępnych sieci zostanie wyświetlona na ekranie terminala. Zatwierdź wybraną sieć, wciskając Ok.

        Bluetooth

        Ważne! Aby połączenie Bluetooth funkcjonowało prawidłowo, do bazy terminala musi być wpięty kabel Ethernet (internet) lub PSTN (telefoniczny). Jeśli połączenie odbywa się przez kabel PSTN, może być konieczna zmiana ustawień terminala, którą opisujemy w kolejnych krokach.

        1. Naciśnij klawisz Menu, wybierz opcję “TERMINAL” i następnie “Konfiguracja”. Naciśnij “Zmień”.

        2. Wybierz Bluetooth z listy.

        3. Wciśnij Ok, gdy na ekranie wyświetli się napis “Wprowadź numer profilu”, a następnie wybierz sposób wybierania numeru: Tonowo lub Impulsowo.

        4. Na kolejnych ekranach możesz ustawić Prefix oraz Głuche wybieranie linii, jeżeli jest taka konieczność

        (przy standardowych ustawieniach linii telefonicznej w obu przypadkach wciśnij Nie). 

        5. Umieść terminal na bazie Bluetooth i wybierz opcję “Paruj z bazą”. Następnie  naciskaj Anuluj, aż powrócisz do głównego Menu.

        WiFi

        1. Naciśnij klawisz Menu i wybierz opcję “TERMINAL”, a następnie “Konfiguracja” i wciśnij Ok.

        2. Wybierz “WIFI”.

        3. Wybierz “Sieci WIFI” następnie “Nowa Sieć” oraz “Automatyczna”.

        4. Terminal wyszuka, a następnie wyświetli listę dostępnych sieci WiFi.

        5. Wybierz sieć z listy dostępnych. Następnie wybierz rodzaj zabezpieczenia sieci: “Standardowe” lub “Enterprise” oraz wpisz hasło do sieci WiFi.

        Korzystając z klawiatury na ekranie dotykowym, używaj specjalnego rysika, który jest umieszczony pod spodem po lewej stronie terminala.

    • 1. Wpisz kwotę transakcji na terminalu i naciśnij zielony przycisk Ok

      2. Aby wybrać BLIK jako metodę płatności, naciśnij żółty przycisk Kasuj na terminalu lub poproś klienta, by zrobił to na PIN padzie.

      3. Poproś klienta, aby wygenerował na swoim urządzeniu mobilnym sześciocyfrowy kod BLIK.

      4. Wpisz ten kod na terminalu lub poproś, by klient zrobił to na PIN padzie. Zatwierdź wybór, wciskając zielony przycisk Ok lub poproś, by zrobił to klient.

      5. Jeżeli kod BLIK zostanie wpisany poprawnie, na urządzeniu mobilnym klienta wyświetli się powiadomienie.

      6. Poproś klienta, aby zatwierdził transakcję na swoim urządzeniu. Informacja o zatwierdzeniu transakcji zostanie przekazana na terminal.

      7. Terminal wydrukuje potwierdzenie, tak jak odbywa się to przy transakcji kartowej.

      • 1. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        2. Poproś, by klient zbliżył kartę lub inne urządzenie płatnicze do czytnika zbliżeniowego. Terminal wyda dźwięk potwierdzający transakcję lub wyświetli prośbę o wprowadzenie kodu PIN. W przypadku prośby o PIN, poproś klienta, by wpisał kod PIN i zatwierdził płatność, wciskając klawisz Ok.

        3. Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, wyświetli się kod autoryzacji, a terminal wydrukuje potwierdzenie.

        4. Oderwij potwierdzenie transakcji i naciśnij Ok.

        5. Zapytaj klienta, czy chce otrzymać potwierdzenie transakcji. Naciśnij Ok, aby je wydrukować, lub Kasuj, żeby zakończyć transakcję bez drukowania kopii.

      • 1. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        2. Poproś klienta, by wprowadził kartę do czytnika, wpisał kod PIN i zatwierdził płatność, wciskając klawisz Ok.

        3. Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, wyświetli się kod autoryzacji, a terminal wydrukuje potwierdzenie.

        4. Oderwij potwierdzenie transakcji i naciśnij Ok.

        5. Zapytaj klienta, czy chce otrzymać potwierdzenie transakcji. Naciśnij Ok, aby je wydrukować, lub Kasuj, żeby zakończyć transakcję bez drukowania kopii.

      • 1. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        2. Wprowadź numer karty, datę ważności oraz kod CVV2, zatwierdzając je kolejno klawiszem Ok.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i – używając klawiszy nawigacyjnych – wybierz opcję „ZWROT”.

        2. Wprowadź kwotę zwrotu i naciśnij Ok.

        3. Poproś klienta, aby wprowadził kartę do czytnika. Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, terminal wydrukuje paragon.

        4. W razie koniecznosci uzyskaj podpis posiadacza karty i sprawdz czy jest on zgodny z podpisem na karcie. Zachowaj wydruk.

        5. Naciśnij Ok, żeby wydrukować potwierdzenie transakcji dla klienta.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i – używając klawiszy nawigacyjnych – wybierz opcję „PACZKA”.

        2. Wybierz opcję „WYSYŁKA”. Na ekranie zostaną wyświetlone kolejno łączna wartość transakcji sprzedaży i zwrotów. Następnie terminal wydrukuje podsumowanie paczki.

      • 1. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        2. Poproś klienta, by wprowadził kartę do czytnika, wpisał kod PIN i zatwierdził płatność, wciskając klawisz Ok.

        3. Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, wyświetli się kod autoryzacji, a terminal wydrukuje potwierdzenie.

        4. Oderwij potwierdzenie transakcji i naciśnij Ok.

        5. Zapytaj klienta, czy chce otrzymać potwierdzenie transakcji. Naciśnij Ok, aby je wydrukować lub Kasuj, żeby zakończyć transakcję bez drukowania kopii.

      • 1. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        2. Poproś, by klient zbliżył kartę lub inne urządzenie płatnicze do czytnika zbliżeniowego. Terminal wyda dźwięk potwierdzający transakcję lub wyświetli prośbę o wprowadzenie kodu PIN. W przypadku prośby o PIN, poproś klienta, by wpisał kod PIN i zatwierdził płatność, wciskając klawisz Ok.

        3. Jeśli transakcja zostanie zaakceptowana, wyświetli się kod autoryzacji, a terminal wydrukuje potwierdzenie.

        4. Oderwij potwierdzenie transakcji i naciśnij Ok.

        5. Zapytaj klienta, czy chce otrzymać potwierdzenie transakcji. Naciśnij Ok, aby je wydrukować, lub Kasuj, żeby zakończyć transakcję bez drukowania kopii.

      • 1. Wprowadź kwotę sprzedaży i naciśnij Ok.

        2. Wprowadź numer karty, datę ważności oraz kod CVV2, zatwierdzając je kolejno klawiszem Ok.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i – używając klawiszy nawigacyjnych – wybierz opcję „ZWROT”.

        2. Wprowadź kwotę zwrotu i naciśnij Ok.

        3. Poproś klienta, aby wprowadził kartę do czytnika. Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, terminal wydrukuje paragon.

        4. W razie koniecznosci uzyskaj podpis posiadacza karty i sprawdz czy jest on zgodny z podpisem na karcie. Zachowaj wydruk.

        5. Naciśnij Ok, żeby wydrukować potwierdzenie transakcji dla klienta.

      • 1. Naciśnij klawisz Menu i – używając klawiszy nawigacyjnych – wybierz opcję „PACZKA”.

        2. Wybierz opcję “WYSYŁKA”. Na ekranie zostaną wyświetlone kolejno: łączna wartość transakcji sprzedaży i zwrotów. Następnie terminal wydrukuje podsumowanie paczki.

      • Sieć 3G można skonfigurować na 3 sposoby:

        • Smart roaming (Smart) – terminal sam wybiera sieć z najlepszym sygnałem

        • Auto – karta SIM podyktuje wybór sieci

        • Ręczny – pozwala na wybór jednej sieci z listy dostępnych sieci.

        Aby skonfigurować sieć, wykonaj następujące kroki:

        1. Naciśnij klawisz Menu, wybierz opcję „TERMINAL” i następnie „Konfiguracja”. Naciśnij „Zmień”.

        2. Gdy na ekranie wyświetli się napis „Wprowadź numer profilu”, wciśnij Ok.

        3. Terminal wyświetli aktualne ustawienia łączności. Jeśli chcesz je zmienić, naciśnij „Zmień”.

        4. Wybierz pomiędzy trybami Smart, Auto i Ręcznym wyborem sieci.

        5. Dla wszystkich trybów wyboru sieci dostępna jest zarówno sieć GPRS (2G), jak i 3G.

        6. W przypadku ręcznego wyboru sieci lista dostępnych sieci zostanie wyświetlona na ekranie terminala. Zatwierdź wybraną sieć, wciskając Ok.

    • 1. Wpisz kwotę transakcji na terminalu i naciśnij zielony przycisk Enter

      2. Aby wybrać BLIK jako metodę płatności, naciśnij żółty przycisk Kasuj na terminalu lub poproś klienta, by zrobił to na PIN padzie.

      3. Poproś klienta, aby wygenerował na swoim urządzeniu mobilnym sześciocyfrowy kod BLIK.

      4. Wpisz ten kod na terminalu lub poproś, by klient zrobił to na PIN padzie. Zatwierdź wybór, wciskając zielony przycisk Enter lub poproś, by zrobił to klient.

      5. Jeżeli kod BLIK zostanie wpisany poprawnie, na urządzeniu mobilnym klienta wyświetli się powiadomienie.

      6. Poproś klienta, aby zatwierdził transakcję na swoim urządzeniu. Informacja o zatwierdzeniu transakcji zostanie przekazana na terminal.

      7. Terminal wydrukuje potwierdzenie, tak jak odbywa się to przy transakcji kartowej.

      Dodatkowe informacje dotyczące transakcji BLIK

      W przypadku transakcji BLIK transakcje zwrotu są niedostępne. Wykonane transakcje można jedynie anulować. Można to zrobić tylko w tej samej dobie, w której przeprowadzono daną transakcję: do godziny 24.00 i do momentu wysłania paczki na koniec dnia.

      Transakcje BLIK będą widoczne w odrębnej sekcji na podsumowaniu, które drukuje się z terminala po wysyłce paczki.

      Wszelkie reklamacje dotyczące rozliczeń transakcji BLIK na terminalach ELAVON należy kierować do firmy T-Pay (KIP S.A.), dzwoniąc pod numer +48 61 668 27 78 lub pisząc pod adresem email: info@tpay.com.

  • Ważne rzeczy, które należy sprawdzić przed instalacją terminala

    Aby instalacja Twojego terminala przebiegła sprawnie i bezproblemowo, upewnij się, że wszystkie niezbędne wymagania techniczne są spełnione.

    Zapoznaj się z poniższymi listami kontrolnymi dotyczącymi terminala i połączenia internetowego.

    Jeżeli nie jesteś w stanie potwierdzić, czy wszystkie wymagania techniczne będą spełnione przed instalacją terminala, pilnie skontaktuj się z nami.

    Wymogi dotyczące terminala

    Jeszcze przed wizytą technika, sprawdź, jakie elementy muszą być dostępne, aby instalacja przebiegła bez przeszkód.

    Jeśli chodzi o sprawdzenie wymagań dotyczących łączności, spełnione muszą być tylko te wymagania, które dotyczą wybranego przez Ciebie głównego sposobu łączności.

    Rodzaj terminala

    Wymogi techniczne

    Ingenico DESK/5000 i DESK/3500

    Terminale stacjonarne, w tym terminale dostępne w zestawie z zewnętrznym PIN padem

    Gniazdko elektryczne w odległości 2 metrów od miejsca, w którym będzie znajdował się terminal.

    W przypadku połączenia przez internet: gniazdko internetowe (RJ45) w odległości 2 metrów od miejsca, w którym będzie znajdował się terminal.

    W przypadku łączności 3G/GPRS: jeśli sygnał sieci komórkowej w miejscu instalacji terminala jest zakłócony lub bardzo słaby, należy rozważyć wybór terminala o innym sposobie łączności.

    W przypadku integracji terminala z kasą przez USB lub port szeregowy: jeden dostępny port USB lub port szeregowy w kasie.

    Ingenico MOVE/5000 i MOVE/3500

    Terminale mobilne umożliwiające przyjmowanie płatności w ruchu

    • Gniazdko elektryczne w odległości 2 metrów od miejsca, w którym będzie znajdował się terminal.

    W przypadku łączności Bluetooth przez internet: gniazdo internetowe ( RJ45) w odległości 2 metrów od miejsca, w którym będzie znajdował się terminal.

    W przypadku łączności 3G/GPRS: jeśli sygnał sieci komórkowej w miejscu instalacji terminala jest zakłócony lub bardzo słaby, należy rozważyć wybór terminala o innym sposobie łączności.

    W przypadku łączności Wi-Fi: sieć o częstotliwości 2.4 GHZ, niedostępna do użytku publicznego.

    Dla sieci domowych Wi-Fi/małych firm – szyfrowanie WPA/WPA2.

    Dla sieci przemysłowych/zarządzanych sieci Wi-Fi – uwierzytelnianie metodą EAP-MD5, EAP-TLS, EAP-TTLS, EAP-PEAP v0 do serwera RADIUS. Standardowy proces logowania za pomocą Loginu/Hasła na serwer RADIUS bez internetowej strony logowania.

    PIN pad Ingenico LANE/3000

    Zewnętrzny PIN pad zintegrowany z systemem kasowym

    Dodatkowy port USB w kasie (urządzeniu kasowym) służący do zasilania

    W przypadku połączenia z internetem: port internetowy w odległości 2 metrów od miejsca, w którym będzie znajdował się terminal.

    Do udostępniania połączenia internetowego przez kasę: odpowiedni adapter USB / Ethernet

    Wymogi dotyczące połączenia internetowego

    W przypadku, gdy przesyłanie danych odbywa się przez internet, dane są wysyłane na adres IP (Internet Protocol) oraz do specjalnego portu. Skontaktuj się z dostawcą internetu, aby potwierdzić, czy porty wskazane poniżej i niezbędne adresy IP są odblokowane.

    Jeśli korzystasz z DHCP

    Upewnij się, że z routera/serwera DHCP przechodzą poprawne adresy DNS1 i DNS2.

    Zaleca się ustawienie DNS1 i DNS2.

    Jeśli korzystasz ze Statycznego IP

    Przygotuj następujące informacje:

    • adres Statycznego IP

    • brama sieciowa IP (IP Gateway)

    • dane podsieci

    • adres DNS

    Dwa adresy serwerów DNS przekaż instalatorowi. Jeżeli nieznany jest drugi (secondary) adres DNS, możesz skorzystać z publicznego DNS.

    Zapora (firewall) powinna być tak skonfigurowana, aby zachować dostęp po adresie DNS. Instalator może przekazać adres MAC dla terminala w czasie instalacji, jeżeli ten adres jest niezbędny do skonfigurowania firewalla.

    W przypadku integracji Smartlink

    Kasa i terminal muszą komunikować się przez 6 różnych portów (wymienionych w tabeli na następnej stronie). Sprawdź, czy nie są one blokowane przez reguły zapory sieciowej lub jakiekolwiek oprogramowanie zabezpieczające i antywirusowe wykorzystywane przez system kasowy.

    Terminale Ingenico DESK i MOVE – aplikacje obowiązkowe

    Aplikacja

    DNS

    Adres IP

    Port

    TMS Ingenico

    INGeTMS.elavon.com

    193.155.119.53

    195.245.90.103

    4001

    Autoryzacja/Paczka

    ipconex.elavon.com

    195.245.90.61

    193.155.119.61

    7262

    Aplikacje konfigurowalne (jeśli dotyczy)

    Aplikacja

    DNS

    Adres IP

    Port

    Doładowania GSM

    N/A

    195.245.90.61

    7282

    BLIK

    N/A

    193.27.199.75

    30100

    Integracja Smartlink

    Drukowanie

    Wywoływane przez terminal

    Port

    5187

    Transakcja

    Wywoływane przez kasę

    Port

    5188

    Sprawdzanie statusu terminala

    Wywoływane przez kasę

    Port

    5189

    Interakcje użytkownika

    Wywoływane przez terminal

    Port

    5190

    Wysyłka paczki

    Wywoływane przez kasę

    Port

    5191

    Wysyłka paczki doładowań GSM 

    Wywoływane przez kasę

    Port

    5192

Jesteś już naszym
klientem?

Zadzwoń do naszego Biura Obsługi Klienta

 Zadzwoń: 22 306 03 16

lub wypełnij formularz kontaktowy

Wypełnij formularz kontaktowy

 

Jesteś zainteresowany
naszą ofertą?

Skontaktuj się z naszym konsultantem

Zadzwoń: 22 306 40 57

lub dowiedz się więcej o naszych rozwiązaniach

Poznaj nasze terminale